چه طور بفهمیم چاه فاضلاب پر شده است و شیوه های تخلیه چاه کدامند ؟

چه طور بفهمیم چاه فاضلاب پر شده است

پر شدن چاه فاضلاب

دلیل اصلی گرفتگی های به جهت جامداتی است که از روش لوله های فاضلاب درون می شود . گهگاه وجود مواد زیادی نظیر موی , پلاستیک , چربی های گوناگون و . . . منجر تشکیل پوسته ای ضد آب می شود که‌این لایه ضد آب همه پیکره شبکه فاضلاب را می پوشاند و منجر خودداری از ورود آب در چاه می شود . همین زمینه منجر راز ریز شدن زود و گوناگون چاه شده و تخلیه آن هم مالامال هزینه خواهد بود .

راه‌حل رفع این اشتباهات لایروبی این مواد از چاه و کانال فاضلاب , کف تراشی چاه فاضلاب و لجنکشی که منجر می شود چاه فاضلاب نظیر روز اولیه کشش خویش را بدست آورد . لایروبی با معمولا به وسیله نیروی انسانی انجام می شود , بنابراین که بعد از تخلیه چاه , اشخاص کارشناس به درون چاه فاضلاب رفته و لجنها و مواد بازدارنده جذب کف چاه را به خارج چاه انتقال می‌دهند . معمولا نرخ لایروبی و کف تراشی چاه , بر مبنای میزان لجن و موادی بازدارنده جذبی که از کف چاه تراشیده شده‌است میباشد .

عوارض مالامال شدن چاه فاضلاب

یکی‌از علتهای کلیدی راز ریز شدن چاه در زمینهای غیر ماسه ای , زوال کشش و مکش آب در خاک پدید میاید که به جهت نازک بودن دیوار چاه و نداشتن انباری , مامان چاه در مدتی مشخص مالامال می شود . لایروبی چاه و لوله بازکنی گلستان شبانه روزی

در زمینهای شنی , خطر راز ریز شدن چاه فاضلاب به مراتب کمتر از زمینهای خاکی است . علت پرشدن این نوع چاهها قوام و ضماری است که از فضولات , کف صابون و چربیها بر گوشه دیواره فاضلاب جلوس کرد می کنندو منجر عدم مکش آب میشوند .

یک کدام از دیگر از مواقعی که منجر آزار خانواده ها میشود بوی بد چاه می‌باشد که عوارض مختص خویش برای بوجود وارد شدن و همینطور روش های برای رفع این بوی بد دارااست که در ذیل به آن ها اشاره میشود . بوی بد چاه دست‌شویی , ظرف‌شویی و گرمابه از آن‌ چیزهایی است که شاید هر از گهگاه هم محلی خانه را آزار دهد . خیلی وقت ها , انسان نمی‌داند چه گونه می بایست از شر این بوهای مزاحم خلاص شود

.

علت بوی نامطلوبی که گهگاه شاید از چاه دست‌شویی استشمام ‌شود این است که زمانی فاضلاب وارد چاه میگردد , بعداز سپری شد مدتی , میکروارگانیسم‌های بی‌هوازی جانور در چاه آغاز به تجزیه ی آن می نمایند و در فیض ی این فرایند , گازهایی نظیر آمونیاک , متان و هیدروژن سولفوره که به ( گازهای سپتیک ( مشهور میباشند , ساخت میشوند . این گازها کم‌کم از چاه بالا می آیند و بوهای نامطلوبی نظیر بوی تخم‌مرغ گندیده در فضای دستشویی پخش می نمایند . هم اکنون در‌حالتی که مانعی در کف سنگ دستشویی قرار داده نشود , این گازهای نامطبوع به آسانی منجر بدبو شدن محفظه میشوند .

یکی‌از روش های رفع این بوی بد , شترگلو یا این که به عبارتی سیفون است که اما خیلی‏ها به غلط به فلاش‌تانک دست‌شویی میگویند سیفون .

ولی سیفون یا این که به عبارتی شترگلو , لوله‌ای خمیده مشابه مَد یا این که کلاهِ صحبت «آ» است که ذیل سنگ دستشویی کار نهاده میگردد و مدام نیز نظیر یک کاسه پُر از آب است .

و طرز آن برای خودداری از پخش شدن بوی بد چاه این است که زمانی بوی بد بعد از ساخت در عمق چاه در سوی بالا جنبش می نماید در‌این دوره این گاز ها به آب داخل شتر گلو رسیده و داخل آن حل میشوند و دیگر نمی‌توانند در سوی فضای اتاق دستشویی روش پیدا نمایند . در‌حالتی که سیفونی وجود نداشته باشد که‌این گازها در آب آن حل شوند , مسلماً محفظه دست‌شویی غیرقابل تحمل میگردد . زمانی حجم گازهای حل‌شده در آب شترگلو بالا میرود , آن آب نیز به یک آب بدبو تبدیل میگردد و میتواند آزارمان بدهد . چاه بازکنی در بهجت آباد مرکز تهران شبانه روزی

در‌حالتی که چندبار طی روز فلاش‌تانک دست‌شویی کشیده و آب داخل سیفون جدید شود , دیگر جای نگرانی برای وجود بوهای نامطلوب در فضای دست‌شویی وجود ندارد .

از همه گیرترین روشهای تشخیص مالامال شدن چاه کلیدی عبارت است از :

از محل کفشوی و سیفون بوی نامطبوعی به مشام میرسد .

معمولاً برای تهویه چاه فاضلاب و خروج گازهای داخل چاه , تا بلندترین نقطه ساختمان هواکش تعبیهمی شود .

در‌حالتی که مامان چاه در محوطه ایوان باشد , به جهت سرریز شدن چاه فاضلاب مرحله موزاییک فرش روی دهانه آن تر می شود .

در موردها شدید , پرشدن چاه فاضلاب با بی کششی آب و به اصطلاح بالا وارد شدن و پس زدن آب و فضولات در دستشویی , آب و کف صابون در کفشوی گرمابه , همینطور در سیفون توالت و یا این که آشپزخانه معین میشود . در چنین موارد به حیث میاید که در لوله ها , گرفتگی به وجود آمده است . لوله بازکن و تخلیه چاه در تخت جمشید (طالقانی) مرکز تهران فوری

[s

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *