شناخت با کیفیت ترین لوله های فاضلاب خانگی و شهری

امروزه در امر ساختمان سازی شناخت انواع  لوله های فاضلاب خانگی و شهری به واسطه وظیفه بسیار مهمی که دارند یعنی دفع فاضلاب و انتقال آب از مکانی به مکان دیگر از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

انواع لوله های فاضلاب کدامند؟

دسته بندی انواع لوله فاضلاب شهری و خانگی با توجه به جنبه های مختلف آن از نظر کاربرد، نحوه اتصالات و جنس به صورت زیر می باشد:

  1. لوله های فاضلاب فلزی مثل مسی چدنی گالوانیزه
  2. لوله های فاضلاب غیر فلزی مثل پلی اتیلن پلیکا پوشفیت بتنی و سفالی

 لوله های فاضلاب چدنی و مسی؛ قدیمی ترین لوله های فاضلاب

 لوله های چدنی از جنس چدن ریخته گری شده با آلیاژ هایی هستند که مقدارشان بر اساس شکل و طولشان فرق دارند. کاربرد لوله های چدنی در لوله کشی فاضلاب و جمع آوری آب های سطحی است. برخی ویژگی های مهم این نوع لوله ها شامل مواردی همچون فرسودگی و پوسیدگی کمتر نسبت به لوله های فلزی، استحکام بالا در برابر نیروی خارجی، کم هزینه بودن و استاندارد بهداشتی بالا در برابر فاضلاب عفونی می باشد.

استفاده از لوله های چدنی به دلیل وزن زیاد و زنگ زدگی در برابر مواد شیمیایی امروزه تقریبا منسوخ شده است. لوله های مسی نیز بیشتر برای خطوط آب و فاضلاب مناطق مسکونی استفاده می شدند و جزء قدیمی ترین انواع لوله ها هستند اما در حال حاضر به دلیل هزینه بالای مس و احتمال زنگ زدن و مقاومت کم در برابر آب و هوای سرد و گرم از آنها به ندرت استفاده می شود.

در صورت گرفتگی انواع لوله فاضلاب چدنی و مسی می توانید از خدمات شبانه روزی و تضمینی برچسب لوله بازکنی به آدرس www.barchasb.net استفاده نمایید و با استفاده از جدیدترین روش ها به گرفتگی لوله فاضلاب خود با هزینه مقرون به صرفه نسبت به دیگر سایت ها بپردازید.

لوله فاضلاب گالوانیزه یکی از انواع لوله های فاضلاب

لوله های فاضلاب گالوانیزه در طول ۶متر و عرض متوسط ۱.۲ الی ۸ اینچ ساخته می شوند و به دو دسته آهنی و فولادی تقسیم میشوند.

  • لوله های گالوانیزه فولادی: از ورق های فولاد نرم ساخته شده اند وظیفه اصلی آنها عمل تهویه است اما گاهی برای تخلیه چاه فاصلاب و آبرسانی نیز استفاده میشود.
  • نمونه های آهنی لوله های گالوانیزه: لوله های تیره رنگ خاکستری هستند که در بازار به اسم لوله های آهنی سفید عنوان می شوند.

نوع آهنی یا فولادی لوله های گالوانیزه تفاوتی از لحاظ کاربرد با هم ندارند اما لوله های آهنی از لحاظ فیزیکی سنگین تر و کدرتر از نوع فولادی هستند که در رفع گرفتگی هر دو نوع لوله های فاضلاب می توان از دستگاه فنر لوله بازکنی استفاده نمود که چون استفاده از آن نیاز به تخصص و تجربه دارد لذا باید از افراد کار بلد که دوره های آموزش کار با این دستگاه را گذرانده اند کمک بخواهید و در این باره می توانید رو خدمات و تجربیات لوله بازکن های سایت برچسب حساب باز کنید.
کافیست منطقه مورد نظر خود همانند لوله بازکنی سید خندان را در گوگل سرچ کنید و با کلیک بر روی برچسب لوله بازکنی و انتخاب تکنسین مد نظر خود بلافاصله پس از تماس از خدمات فوری این افراد حرفه ای بهره مند شوید.

آشنایی با لوله های فاضلاب پلی اتیلن

 لوله های فاضلاب پلی اتیلن بیشتر در ساختمان ها و فاضلاب شهری کاربرد دارند اتصالات این لوله ها به صورت حرارتی است همین امر باعث مقاومت بالای آن ها در برابر فشار و نیروی خارجی شده است این لوله ها سبک بوده و طول عمر بالایی دارند.

معرفی پلیکا به عنوان با کیفیت ترین لوله فاضلاب

یکی از با کیفیت ترین و پر کاربرد ترین لوله های فاضلاب در ایران، پلیکا می باشد. این لوله ها از جنس پلی ونیل کلراید هستند و برخلاف لوله های پلاستیکی دیگر آتش را پخش نمی کند بله تنها همان نقطه آتش گرفته و میسوزد. این نوع لوله ها سبکند و در برابر اسید و باز های قوی مقاومند زنگ نمیزنند و رسوب نمیگیرند.
در کنار مزایا اما معایبی مانند ترک خوردگی و شکنندگی در برابر حرارت های زیر صفر درجه  باعث شده است از لوله پلیکا برای سرویس های آب گرم استفاده نشود.

بتنی و سفالی؛ لوله های فاضلاب سازگار با محیط زیست

لوله های بتنی یکی از لوله های فاصلاب پرکاربرد هستند برخی مزایای آنها شامل مقاومت و طول عمر بسیار بالا، سازگاری با محیط زیست، غیرقابل اشتعال بودن، مقرون به صرفگی و نصب آسان می باشد.
لوله های فاضلاب سفالی هم محکم اند و هم با محیط زیست سازگار ترند اما احتمال ترک خوردگی بر اثر شرایط نامساعد آب و هوا یا فشارهای خارجی وجود دارد به همین دلیل برای سخت تر شدن، آنها را با یک لایه بتن بپوشانید که این موضوع باعث کمتر شدن عمر لوله ها و گرفتگی های متعدد میشود.

اما جای نگرانی نیست در صورت گرفتگی هر یک از انواع لوله های فاضلاب در سریع ترین زمان ممکن رفع می شود. کافیست با مراجعه به سایت برچسب و انتخاب منطقه مورد نظر با فنی کارهای ما تماس گرفته و از خدمات آنها استفاده کنید.

کارایی لوله های فاضلاب پوشفیت

لوله های فاضلاب پوشفیت جدیدترین نسل لوله های فاضلاب در جهان می باشند. جنس این لوله ها از پلی پروپلین می باشند، برخی مزایای آها شامل نصب و راه اندازی سریع و آسان، مقاومت زیاد در برابر پوسیدگی و شکنندگی، اتصالات با سوکت و واشر که مانع نشت آب می گردد، عدم پخش آتش و… می باشد.

مزیت شناخت انواع لوله های فاضلاب

امروزه جمع آوری و دفع آب ها و فاضلاب و همچنین عمل آب رسانی نقش بسیار مهمی دارد شناخت انواع و اقسام لوله های فاضلاب و آشنایی با ویژگی ها و کاربرد آنها میتواند در انتخاب و خرید به ما کمک کند علاوه بر آن با خرید لوله های با کیفیت میتوان از نشتی لوله ها، فرار آب و خیلی مشکلات دیگر جلو گیری کرد. همچنین از هزینه های زیاد برای تعمیر و تعویض میتوانید به کمک شناخت انواع لوله های فاضلاب کم کنید.

البته در صورت مواجه شدن با مشکلاتی از قبیل گرفتگی لوله های فاضلاب، نگران هزینه های بالای لوله بازکنی و تخلیه چاه نباشید. در هر کجای تهران که هستید، با ورود به سایت برچسب و جست و جوی منطقه مورد نظر خود، مثلا لوله بازکنی در کلاهدوز، می توانید در سریع ترین زمان ممکن از خدمات ما بهره ببرید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *