راه های افزایش اعتماد به نفس

بزرگ‌ترین و موفق‌ترین آدم‌هایی که می‌شناسیم هم گاهی اوقات دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند. برای بالا بردن اعتماد به نفس، مثل هر توانایی و مهارت دیگری باید تمرین داشته باشید تا بتوانید آن را مدیریت کنید، اما وقتی بتوانید خودتان افسار را به دست بگیرید، پیشرفت می‌کنید و زندگی‌تان از این رو به آن رو می‌شود.

راه های افزایش اعتماد به نفس:

خودتان را باور داشته باشید

ممکن است یک ایده در نظر یک فرد تجسم گردد که تا بحال کسی به آن توجه نکرده باشد. اما به این دلیل که او از اعتماد به نفس پایینی برخوردار است، این ایده یا فرضیه را بدون بررسی دقیق و لازم از نظر دور می کند. فراموش نکنیم ایده هایی مثل همین اینترنت و تماس تلفنی، زمانی احمقانه ترین ایده های بیان شده از سمت افراد تلقی می شدند.

توانایی‌های منحصر به فرد خود را شناسایی کنید

اولین قدم برای افزایش اعتماد به نفس این است که خودتان را باور داشته باشید. بپذیرید که شما منحصر به فرد هستید. به قول والت ویت‌من، شاعر معروف قرن ۱۹، «تو اینجا هستی و زندگی و هویت تو جاری است. و تو تاثیر منحصر به فرد خود را بر بازی قدرتمند زندگی خواهی گذاشت.»

هیچ‌کسی با مشابهت کامل به شما روی کره‌ی زمین وجود ندارد. هیچ‌کس با توانایی‌هایی دقیقا مشابه به شما نه به دنیا آمده و نه به دنیا خواهد آمد. هیچ‌کس استعداد‌ها، توانایی‌ها، تجربه‌ها و زاویه نگاه شما را ندارد. همه‌‌ی این‌ها فقط متعلق به شخص شماست. فراموش نکنید که شما منحصر به فرد هستید و برای این به دنیا آمده‌اید که اثر منحصر به فرد خود را بر جهان هستی بگذارید.

خود را آراسته کنید

شاید بدیهی به نظر برسد، اما آراستگی می‌تواند تاثیرات چشمگیری روی بالابردن اعتماد به نفس و خودپندارۀ شما داشته باشد. روزهای فراوانی بوده که فقط با انجام همین کار، خُلق خود را کاملاً تغییر داده‌ام.

ورزش کنید

این مورد اثری عمیق بر اعتمادبه‌نفس دارد. ورزش منظم و همیشگی سطح انرژی شما را بالا می‌برد و موادشیمیایی مختلفی تولید می‌کند-مثل تستوسترون و اندورفین-که حالت مثبت‌تری به شما می‌دهد. به نظر می‌رسد ورزش به طور اتوماتیک‌وار اعتمادبه‌نفس افراد را بالا می‌برد و رویکرد شما را نسبت به زندگی تغییر می‌دهد. علاوه بر آن فرم و شکل بهتری به اندام شما می‌دهد که راهی عالی برای بالا بردن اعتمادبه‌نفس است.

منبع: سایت بیتوته

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
دسته‌ها: خودآگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *